Tapah oh Tapah....^_^

lame gila xupdate blog..sejak taklimat penempatan di Ipoh pd 22hb 2010, aku terus xde mse nk update blog nie..rse penuh dah habuk2,sawang2,debu2 kt sni..hikhik...bukan ape, aku xbksempatan nak tulis pape shinggala ke hari ni..setelah mdapat perkenan daripada pengetua untuk cuti seminggu, barula aku cuba gagahkan diri tuk menulis..ikotkan memang banyak benda yang berlaku dalam tempoh tsebut...tapi, xpela..aku cuma gtau sket2 je ye..xlarat dah nk mnulis skrg...maklumlah, leh dok mgadap laptop lame2..lenguh pinggang, sakit belakang, pendek kate..smue sakitla..huhu..(alasan si ibu mgandong..)..huhuhu.

Apa yang terbaru???.......
1. Aku dah myewa di Tapah..terpaksa berjauhan dgn encek naim skunk..hanya hujung mgu bjumpa..tp, kalu dia rindu, dia dtg jgk..xsmpi pn ujung mgu..huhu..
2. Sengsara di tempat org sdirian tnpa suami dan keluarga..hanya ada kwn2 yg sggup mnemani diri ini..ewah2...huhuu..seyes sedey klu igat bab survive sorg2 nie..nk g klinik, aku kne g sorg2..call teksi, suh dia dtg amk anta p klinik..sian kan??huhu..apepun, smue ni buat aku jd tabah..ade hikmah Allah aturkan smue nie kan..aku redha...:-)
3.Kaki dah mule bengkak2..amat2 sakit..ari2 aku g skolah jalan kaki..mmgla skolah dekat tapi, jauh jgkla klu jalan kaki...smpi skolah, dh tmengah2...tapi, yg baiknye sal jalan kaki tyme pregnant...nti mudah bsalin...mjurla...moge aku mudh nk bsalin...amin...huhu...
Sebut psl klinik, aku takot jgk..sbb kputusan paras gula dlm bdn mnunjukkan tnda2 xelok..doktor suh aku cek byk kali to make sure aku xde kncing manis..alahai..aritu dhla doktor suspek aku de drh tggi...tp pas cek..mjur xde...aku mmg kne kawal mkn skunk...risau jgk dok jauh2 dr suami, pastu ade sakit2 cm tu..huhu...
4.Sebelum dapat ct smgu, aku kne siapkn buku pengurusan dan takwin sekolah..haishhh..amat2 sengsara..satu je sebabnya...gara2 sikap pk pentadbiran yang xde rse btimbang rse..pgetua dh ckp awl2 nk bg aku cuti smgu..dia senang2 ati je nk tarik balik ct tu..alahai..spe yg power lg kuasa??ofkosla pgetua..syg bangat sma pengetua..:-))
5.Susahla dok jauh bile mengandung..xleh share saat2 manis bsama hubby tsyg..baby tendang...papa xleh dgr..ujung mgu je papa dgr baby tendang..padahal, baby kuat mnendang hari2 mama g skolah taw...:-(
xpe....mama sog ibu yg tabah..dan cekal..InsyaAllah...moge smuenye dpermudahkan buat mama...amin..
6. Aku dah tempah kete baru..kete idaman sejak dulu..dan sesuai dgn gaji aku seorg guru.(InsyaAllah, minggu dpn dapatla kete tu...:-)),,.tidak mbebankan aku jugak..yela, bukan bujang lagi..duit xleh joli2 dah..nk beli something kne pk dlu...nk beli umah..nk byr kete..nk beli brg baby..nk bg dt kt mak ayah kt kg..adik2 lagi..tp org kate..makin byk kite mberi...makin byk kite dapat..Allah akan bg byk lg rezeki kita...Allah tu maha kaya..dan maha Adil..DIA dah set yg tbaek da utk kite..so xleh rungut2 taw kengkawan...heeeeeee....
7.Aku tunggu gaji masuk tuk byr payment rumah..kami cdg nk beli rumah kt t.malim je..wpun aku ngajar kt Tapah..biarla TM jd tempat aku selama2nya..heeee...kenangan byk kt sini lor..tu psl aku xleh btul bpisah dgn TM ni...ish2...kebetulan, proton city akan bukak rumah bru tuk dijual..haaaa...kenala sgt tymenye...ape pun, perancangan tu penting...smue aku buat ni untuk keluarga aku yg tsyg..heeeee......biar smue ade,lengkap.....
8.Mak suh aku balik kg bile aku dh sarat 7bulan..diorg nk bt mjlis solat hajat...erm..bile la agaknye aku dpt balik..ct skolah bulan 2..ujung mgu pn xde ct sbb kne handle koko tiap2 ari sabtu..adoiyai...aku hnya mampu bdoa moge ade cuti kcemasan tuk aku nti..huhu...
9.Bab mgajar lak, aku dh dpt jadual da...kne ngajar sesi petang dak2 form 1&2 je..mujur sgt2...sbb xde pressure..klu pg, kne ajar dak2 exam..lg teruk..hohoho...cume teruk kne ajar dak2 asli..diorg lemah dlm pljran..cikgu kne lebih usaha dr diorg...adoi..xpe2..InsyaAllah..AKU boleh!!!!hoho..
10..nampk cm byk je kan..tp byk lg..heee..ape pun, aku enjoy dok Tapah..cme sedey bile bjauhan dgn encek naim je..tp xpe2..ujung mgu kn leh balik..heee..bile pk org len yg dpt ngeri blainan dr psgn msing2, buat aku bsyukur dgn percaturan Allah tetapkn buat aku..krn Dia perancangan terbaek..:-))
lgpn, dlm bulan 6 7, aku cdg nk tukar ke TM...InsyaAllah boleh sbb ptukaran dlm ngeri dan ppd yg sama mudah je...hoho...moge2 dptla tukar nti..huhuhu...(arap2 ler)...

nti aku update lg..klu de tenet kt umh sewa, lg kencang aku update kot..ho2..jumpe lg ye smue:-)

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perkahwinan